"Ta ingen skit!"

Varför väljer hon olyckan över lyckan?
Jag undrar varför han är som han är?
Jag undrar om han funderar på varför han gör som han gör?
Jag funderar på om han undrar varför jag gör som jag gör?
Det kliar i fingrarna att bara fråga honom rätt ut men min stolthet tillåter inte det.
Man trampar inte på mig obefogat.
En gång kanske men aldrig mer igen.
Jag kan ta skit om jag förtjänar det och jag kan be om ursäkt om jag gör fel.
Men att ta någon annans skit, gång på gång på gång, vem fan vill det?
Jag kommer nog aldrig kunna förstå de val som andra gör för sig själva och jag kan heller inte påverka dessa.

Grynet är för övrigt min idol.


Det här har andra sagt:

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0