En egen lägenhet vore väl fint ändå?

Jag funderar på flytt.
Jag vill ha nytt och jag vill ha eget.
Min 2:a handslägenhet har tappat sin charm och jag vill ha något som är mitt igen.
Just nu känns det som om jag fortfarande bor i något form av flickrum där jag inte riktigt kan inreda som jag vill eftersom någon annan inte vill ha märken i väggarna. Någon annan har lämnat lite möbler efter sig som jag tar hand om, inte mina egna dock, inte mina val. Ungefär som begagnade kläder från brorsan när jag var liten.

-Men den här tröjan funkar ju bra i några år till!

Och så undrade föräldrarna varför jag grät när jag tvingades ha på mig Sverigeklänningen som jag fick på julafton -88.
Hallå?! Det var helt jävla glasklart att jag skulle lipa. 
Steget från slitna manchesterjeans med hål på knäna och hand-me-down luvtröjor till Sverigeklänning och lackskor var rätt så freakin' megaskrämmande kan jag tala om. Jag kan knappt ens idag köpa mig en klänning som jag tycker jag ser vettig ut i.

Ungefär så kännd det med lägenheten. Den är inte min och jag kan inte få det som jag vill ha det fullt ut. Lite som att  lackskorna står i hallen och Sverigeklänningen hänger i sovrummet.


Det här har andra sagt:
Så här sa: v

men åh, nu gråter jag igen... sverige-klänning, lilla gumman!



puss, v

2009-03-05 @ 07:19:53
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0