Vem är din granne, egentligen?


Min granne stolpade upp för trappan tidigare ikväll och det sa "klirrklirrklirr" från hans påsar som han ställde ner i trapphuset. Som den tvättäkta importsvensken jag är rusade jag genast till min dörr och tryckte ögat mot kikhålet. Precis som jag gör varje morgon innan jag kliver ut genom dörren. Man vill ju inte möta grannen liksom, inget konstigt med det.

Till min fasa ser jag hur han låser upp sin ytterdörr och tar sina klirr-påsar från golvet, langar in dessa i lägenheten och kommer sedan ut igen. För att plocka upp sina två plattor öl som han ställt i trappan. Tre påsar och två plattor öl. Alkolist tänker du. Jag med, och jag fasar fest med A-laget. Smiter ner i tvättstugan och funderar ut flyktplaner från min snart  dunkande lägenhet. Flyktplanerna kommer dock på skamm eftersom jag är sjukt trött och min soffa är för skön. Inte helt ovanligt trots att jag är singel, 28 och fabulous.

Under kvällen har det dock varit knäpptyst. Inte ett ljud. Tills nu. NU börjar basen bullra och väggarna vibrera, det är spring i trapp och smäll i dörr. Nu?!? Har jag gått och blivit pensionär? Sen när börjar man festa vid tolv på natten? Vi bor inte i New York. Hallå?!

Jag tror jag bor granne med en hallucinerande galning som precis blivit utsläppt från torken med sjuk abstinens efter alkohol. Det är vad jag tror.
 

Det här har andra sagt:

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0