Hjälp önskas

Jag prövar någonting nytt ikväll. Tv:n stängdes av för flera timmar sen. Jag intog den andra soffan och tittade upp i taket. Sen funderade jag. På mitt liv och på mig själv och hur jag är. Varför har jag blivit den jag är? Varför har han ett barn. Flyttat härifrån. Medans jag är kvar där vi slutade. Hur blev det så och varför?

Varför valde hon att gå sin väg och inte höra av sig mer? Hur kommer det sig att både hon och han, och han, kunde trampa på mig och sedan bli förlåtna. Medans jag idag inte låter dig glömma minsta fel du någonsin gjort mig.

Jag kom fram till att jag har stängt. Skärmat av från allt det onda. Stoppat ner det ljusa i en väl försluten liten låda, grävt en grop och begravt den någonstans. Jag kommer inte ens ihåg var. Jag har glömt. Orkar inte leta mer idag. Eller ens denna vecka, det är ett för tungt jobb att göra ensam.

Det vore fint med lite hjälp faktiskt.

Det här har andra sagt:
Så här sa: Mary

Nu hjälps vi åt! Det är dags!

PUSS

2009-02-06 @ 09:22:27
Så här sa: Prinsessan

Ja det är det! Jag följer dig dit du går :)

2009-02-06 @ 12:20:20

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0