Att hålla nyårslöften

Jag har börjat spåna på nyårslöften, i år igen. Känner att jag behöver några fina innan imorgon kväll, så jag kan välja det som känns bäst och mest rätt då. Ett som jag känner att jag faktiskt skulle kunna hålla denna gång.

Anyways, så här so far:

Jag lovar att ta hand om min ekonomi bättre. Jag ska köpa en mapp (eller liknande) och börja organisera allt sånt som måste organiseras. Jag ska hålla koll på   a l l a  räkningar, kontoutdrag, lönespecar och kvitton för deklarationen. Jag ska spara mer än ynka 200 kronor i månaden på mitt kapitalkonto.

eller

Jag lovar att ta hand om mig själv bättre känslomässigt. Jag ska jobba igenom det jobbiga och börja se mig om efter ett nytt lyckligt känsloliv, ensam eller tillsammans med någon snäll man. Är han inte snäll så hittar jag någon annan.



Okej, jag ljög. Hoppsan hejsan. Jo för sånt gör jag för mig själv när ingen hör.
Jag har inte alls spånat på nyårslöften, jag rippade förra årets nyårslöften rakt av.
Då tänkte jag så det knakade och filade fram ovanstående löften och var nöjd med det.
Sket fullständigt i att ens välja eller infria något av dom och klev in i 2008 i ren trots.

Och det gick ju bra. Så, vad säger vi? Repris? Okej, funkar för mig.


Det här har andra sagt:

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0