Att hata mäklare i allmänhet och gilla en i synnerhet

Jag sitter i kundservice idag på jobbet. Ett nödvändigt ont för oss på administrationsgruppen. Man får sådana jävla dumma frågor av var och varannan fågelholk som ringer in. Dumma frågor kan jag ha överseende med, man vet helt enkelt inte bättre och är antagligen inte den vassaste kniven i lådan så man vet inte hur internet fungerar. Fine. Ring mig, stå i telefonkö, framför din fråga och nöj dig med svaret. Tack och hej och välkommen åter. Ibland skrattar jag och önskar en trevlig dag också.

Men sen har vi dom där andra, dom där överjävliga, überdryga och idiotiska  människorna som tror att världen kretsar kring just dom och deras ärende. Mmmm, vi snackar mäklare. Bajsiga jävla mäklare. Som kan allt och vet allt. Dom har minsann skrivit varenda tenta som finns, och inte någonstans står det att det ingår i deras jobb att förse föreningar med information om köparens betalningsförmåga. Eller vara trevliga. Nehepp, inte det. Men då ber jag så hemskt mycket om ursäkt för att min kollega hade mage att fråga dig om det. Jaha, ville han veta mer också, okej, tillträdesdatum ville han veta, nehej ni brydde er inte om att skriva det på avtalet som dina kunder skrev på? Var det inte heller någonting som kom på tentorna? Oj men vad otrevlig du blev nu.

Jag tänker mig att mäklare som dessa är feta, fula och röker. Alla vet ju att rökare borde avlivas. Jävla stolpskott. Dom sitter på sina feta arslen i en kontorsstol som svajar av tyngden och kan inte skriva kontrakt för fem öre eftersom deras feta prinskorvar till fingrar inte kan pricka en tangent rätt, någonsin. Gula tänder har dom också. Fy fan tänker jag och blir äcklad av rösten på andra sidan telefonluren. Lika bra att lägga på och ta ännu en dum fråga.

Som tur är känner jag en mäklare som är helt okej, hon har också skrivit alla tentor som finns. Hon kan det här med kundservice och hövlighet mot geneme man. Hon har ett VIP-nummer hit och får hjälp på stört eftersom hon är så bra. Smal, fin och icke-rökare är hon med. Henne gillar jag.

Det här har andra sagt:
Så här sa: Mary

Oh vilken tur det sista kom...sprang fram o tebax till spegeln...nöp i den påbörjade magen, kollade gaddarna, tog en extra koll på händerna...men pjuh sen kom avslutningen, och jag andades ut ;)

2009-05-21 @ 11:07:13
Så här sa: Sessan

And AJ LÖV JUO =) Puss bästa

2009-05-21 @ 11:27:51

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0