Kärleksförklaring 1.2

Det här med kärleksförklaringar.

Jag kan inte lämna det, ännu.
Det är ju inte så att jag hatar allt som är lovidovy.
Bara det som är överdrivet, falskt och visar på osäkerhet får mig att vilja spy i min egen mun. Helst på en toalett eller i ett handfat men ibland har man det inte till hands. Kärleksförklaringarna som dessa kastas i ditt ansikte titt som tätt utan förvarning.

Som tjejen som genast grabbar tag i sin mans hand så fort de närmar sig potentiella singeltjejer. Hon som måste ta på, smeka bort hår, eller prata för sin man samtidigt som hon stirrar dig stint i ögonen och önskar att du ska dö på fläcken. Eller i alla fall inte prata med hennes man. När jag ser sånt blir jag fundersam. För vad visar det på om inte osäkerhet och att någonting inte står rätt till. Desperation. 

Jag anser att den kärlek som du måste klamra dig fast vid som ett fatzo vid en syltmunk inte är så jävla wounderful after all.

Jag vill ha den där självklara kärleksförklaringen som kommer utan pock och lock. Som Stockholmsparet. Som kommer gåendes på Nybrokajen, hans hand i hennes, otvunget. När hon släpper hans hand hittar den en ny viloplats på hennes ryggslut. På restaurangen pillar hans fingarar i hennes hår och han brister spontant ut i en fin komplimang om hennes nya frisyr. Inte dirty lovidovy utan äkta och ärligt spontant. Och hon tittar sig inte runt omkring för att scanna av restautangen för att upptäcka eventuelle hot. Hon sitter lugnt och sansat vid hans sida och jag antar att dom håller varandras händer under bordet. Lite i smyg sådär, för att deras kärlek är deras egen och ingenting som behöver tryckas upp i näsan på någon.

Den är självklar.
Som en kärleksförklaring ska vara.

Anyone?

Det här har andra sagt:
Så här sa: M

Rätt och riktigt, såklart alltid..

Fin vecka önskas

M

2009-06-14 @ 22:55:29
Så här sa: V

Mmm, mycket kräks blir det...

2009-06-14 @ 23:53:02
Så här sa: E

Precis, om man måste börja bevaka och göra storvulna gester så att ALLA ANDRA ska se hur bra man har det, det är då man kan börja undra hur skör tråden faktiskt är...

2009-06-15 @ 08:45:42
URL: http://thekaleidoscope.blogg.se/
Så här sa: Cc79

Precis så ska det vara! Inget krystat eller konstlat, äckligt eller fjäskigt. Bara härligt spontant och självklart, gärna med glimten i ögat. Tryggt, liksom.



Själv är jag inget stort fan av romantik alls... Ponera att du träffar en kille och en dag tar han fram gitarren och spelar en kärleksvisa bland rosblad har så patetiskt strött ut. !!! Jag skulle spy på direkten. Rakt av, bara. Huuuh...

2009-06-15 @ 23:26:04
URL: http://mywaycc79.blogspot.com
Så här sa: Sessan igen,

Cc79: Fy fan vilken mardröm! Jag skulle ta livet av mig själv..eller mer troligt honom för hans patetiska tilltag, fy fan. Bläää! Uscha.

2009-06-16 @ 19:33:20

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0