Mogen och obitter

Imorse såg vi lite studenter, lagom till frukosten efter träningspasset sprang de ut.
Killarna tittade på tjejernas ben i de korta klänningarna och de höga high heels'n. Jag kollade på de korta klänningarna och på dom höga klackarna och tänkte stackarns lilla dig. Som får frysa rumpan av dig på din student och gå runt med skoskav resten av sommaren. Burr och aj. Nu ligger jag i sängen soffan och myser framför mina hemlånade avsnitt av "So you think you can Dance" från det stora biblioteket, gråter en skvätt här och en skvätt där när människors drömmar antingen blir krossade eller eller ges vingar. Sån är jag en regning fredag i juni. Vuxen. Mogen. Jag tänker att jag inte ska gå ut ikväll. Dels för att mina utgångsvänner är sjuka eller upptagna men mest för att jag inte vill förstöra studenternas firande av den stundande arbetslösheten.

Det här har andra sagt:

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0