Här är ditt kylskåp goes lägenhet i Gamla Stan

Det här är delar av min nya lägenhet.
I. Gamla. Stan.
Känslan i magen är obeskrivlig.
Lugn, säker och varm.
Hemma. Hemma. Hemma.
Chanser som denna kommer en gång i livet. 

Då får man välja. På en sekund eller två.
Stanna kvar där man är säker.
Eller kasta sig ut.

Jag väljer  ä n t l i g e n  att kasta mig ut.



Okej, här kommer rundturen. Pling plong. Ytterdörren öppnas. Du står på 
en trappsats med två trappsteg som leder ner i lägenhetens hall.
Direkt till vänster kommer köket och efter köket (på hallens vänstra) ligger badrummet.
Rakt på från hallen och trappan kommer vardagsrummet varifrån man
kommer in i sovrummet som ligger till vänster om man väljer den vägen.
Väljer man att gå genom köket så ligger sovrummet till höger.
Ja, man kan gå runt, runt, runt.
Och ja, det är en diskmaskin i köket.
Och en tvättmaskin i badrummet.
Badrummet kan vi kalla retro.
Och jag älskar det.


Kök från hall, in till höger kommer sovrummet.


Del av vardagsrum, står i dörren in till sovrummet. Till höger kommer hallen.


Sovrum från dörröppningen till vardagsrummet. Till vänster kommer ett till
likadant fönster och sedan köket.

Det här har andra sagt:

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0