Alltid redo

Det luktar bränt. Och eld. Jag undrar om det är något som brinner inne och om jag måste evakuera lägenheten mitt i natten. Vad ska man ha på sig då? Kanske lika bra att packa väskan nu omedelbums så man är klar när brandkåren kommer och knackar på.

-Nemenhejsan, jaha men vad trevligt med lite oväntat besök!
- Det brinner i lägenheten ovanför, vi har ingen tid att förlora, du måste UT NU!
- Javisst, men det går väl bra, jag ska bara ta min väska så går vi!
-Det finns inte tid för att packa någon väska!!!
-Packa?! Behövs inte, redan klart serrú! Fixar ni det här då så går jag till gymmet nu. Jag har snart pass ändå så...Ha det bra! Hejdå, hejdå.

Jag tänker mig att (den snygge, blonde, vältränade) brandmannen nu ser på mig med nya ögon och inser att jag är tjejen med stenkoll, hon som är redo för allt och håller sig cool i alla situationer. Jag är hans drömkvinna och han lyfter upp mig i sina armar och bär mig (och min väska) nedför trappan ut i säkerhet. Sedan tackar jag för räddningen av livet och drar till gymmet för mitt morgonpass.

Nehej, var det inte det som skulle hända? Okej, men jag sover med träningskläderna på för säkerhets skull.

God natt.

Det här har andra sagt:

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0