Crack the Whip


Jag tänkter på honom och fäller en tår.
Inombords.
För oss och för det som är borta gråter jag.
Men bara lite, och bara inombords.
Jag drömmer om konfrontation och sanningar
slängda i ansiktet, och en öppen handflata.
Likt piskrapp.

Vaknar på morgonen och inser att det inte
kommer bli annorlunda den här dagen heller.
Han är stolt och envis och jag,
jag är ännu värre. Särskilt denna gång,
second time around, jag kommer aldrig glömma
besvikelsen. Jag kommer aldrig lita blint på
vänskapen igen

Det har nog aldrig gjort så ont som nu.

Det här har andra sagt:
Så här sa: Vicktoria

att bli sviken av en vän är något annat

mer än bara litet kiss ovanifrån

det är kiss och sedan stympning

vid roten

och frågan som dröjer sig kvar

"vad fan var det som hände?"

och

"varför?"



men jag är här

bland allt snor

och

en massa kärlek

och vi delar mer

än gärna med oss

för vi älskar DIG

OÄNDLIGT!



PUSS!

2009-02-05 @ 23:31:32
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Så här sa: Prinsessan

Och jag älskar er men dig i synnerhet. Alltid. Du är mitt bästa

2009-02-06 @ 12:23:17

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0