Att vara lugn

När någon som man tror är en vän slutar höra av sig och slutar svara när man ringer eller messar, samt ignorerar alla kontaktförsök på msn eller FB så kanske det normala är att man blir lite orolig.

Jag är inte normal.

Jag går direkt till att bli irriterad och in i helvetes förbannad på den idioten som inte ens har vett att svara eller ringa upp. Som inte kan ta sig en minut för att bara säga "Hej, jag har inte tid nu" eller "Hej, jag tycker inte vi ska vara vänner längre. Du är inte min favorit alls längre, deal with it!" eller "Snälla sluta höra av dig, jag hör av mig när jag känner för det" eller "Hej, jag har brytit benet och legat på sjukhus i en vecka, därav ingen respons från min sida" eller "Hej, någon idiot har snott min mobil, här är mitt nya nummer".

Men icke! Jävla idiot! Och jävla idiots kompis! Jag ger mig fan på att det är hans fel alltihop, han har kokat ihop någon hemsk historia om att jag är dum mot honom som ber honom dra åt helvete när han inte gör någonting alls för att förtjäna det! Buhuuu! IDIOT! Du kan ta din vänskap och dra! Och ta din ryggradslösa vän med dig!!

Så reagerar jag. Lugnt och fint som en filbunke.

Nu ska jag ta fram woodoodockan och min besvärjelsesamling och låta hornen i pannan bestämma vad som komma skall.

Puss!

Det här har andra sagt:
Så här sa: Frank Moody

Killar och tjejer kan inte vara kompisar.

2008-12-30 @ 08:46:47
Så här sa: Annelie

Haha. Det där låter precis som jag, speciellt i pms-tider :-)

2008-12-30 @ 11:23:43
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Så här sa: Prinsessan

Frank Moody: Jag börjar inse det, fast hittills har det fungerat finfint för min del. Jag har haft väldigt nära killkompisar, som jag egentligen har betraktat som bröder. Utan attraktion varken från mitt eller killkompisens håll. Problemen har uppstått när en annan person (i alla fall en annan kille, flickvänner och jag är som lakrits :)) kommer in i bilden och lägger sig i vänskapen. Poff! sa det och så var ryggraden borta i mina fina vänner och därmed även vänskapen. Här står jag med dumstruten...



Annelie: javisst är det härligt med harmoni och lugn i vardagen ;)

2008-12-30 @ 11:43:15
URL: http://prinsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0