Utgifter och annat nyttigt

Jag tiitar på tv och lär mig lite om ekonomi.
Ett barn kostar 1 miljon kronor i runda slängar fram tills 18års ålder.
Bara en sån sak gör ju att en fattiglapp som jag kommer tänka både en och två gånger innan jag gör något förhastat på den fronten.  

Just nu doftar det nybakta kladdkakemuffins i hela lägenheten. Jag har bakat. Tänk för att det har jag, och ingen fyller år och ingen har fått barn eller dött heller för den delen. Jag bakar till mina fina kollegor i gruppen fredagsmys. Vi bjuder på fika varje fredag och imorgon är det min tur. Dom förväntar sig ett ägg och en fruktsallad, fattar inte varför. Eller jo, det kan vara mina två ägg jag äter varje dag på fikat. Ha, dom ska få ägg först! Och sedan när dom vill döda mig eftersom dom inte får sin chokladkick, då! Då langar jag fram mina kladdkakemuffins med lite smält mjölkchoklad i botten och, Voilá! Vad säger ni nu då?! Va, v a,  V  A  ? ! ? ! !

Jag har för övrigt fått massage idag, varit ute på en promenad och tittat på nyheterna. Och imorgon är det fredag. Livet kunde vara värre. Håhåjaja.


Det här har andra sagt:

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0