Det är mycket man vill och inte vill här i livet...

Jag vill verkligen säga Hem ljuva Hem när jag kommer hem. Jag  v i l l  mötas av en ljuv doft av citron och rena lakan redan i hallen och jag vill ställa skorna på en nyputsad skohylla, hänga in nycklarna i det fina fina nyckelskåpet och sedan gå barfota på det nytvättade golvet in i mitt välstädade vardagsrum och lägga mig lite fint på soffan.

Jag  v i l l  inte komma hem till en överbelamrad hall med ovikt tvätt i ena hörnet och en veckas gammal posthög innanför dörren. Som jag för övrigt måsta hoppa över, bara för att snubbla på skor och stölvar som av någon mystisk anledning bara ligger utslängda i hela hallen huller om buller. Jag VILL inte komma hem, kissnödig som aldrig förr, snubbblandes genom hallen, in på toaletten, byxorna nu hastigt uppknäppta och nere runt knäna, i ren paniiiiik, och på toaletten mötas av ett nedfällt lock, överfullt av sminkprodukter. Jag VILL inte stå och hoppa vid toaletten med byxorna nedhasade till fotknölarna och tvingas städa toaletten innan jag lättad kan sätta mig ner och sluta ögonen och ta en djup suck. Aaaaaa...I made it.

Jag  V I L L absolut inte öppna ögonen och inse att toalettrullen är tom. Och jag vill vill   V I L L  inte tvingas trippa ut i köket, med byxorna nu bara hängades kvar runt ena foten, öppna städskåpet och inse att sista rullen toapapper var den som låg tom inne på badrummets golv.

Note to self: Kissa innan du går från jobbet i fortsättningen.

Det här har andra sagt:
Så här sa: v

oj då hjärtat.

eller så kan du ju

pinka hääär

under korkeken

eller direkt

på korken

som jag bor med.



LOVE!

2009-05-12 @ 23:56:18
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Så här sa: sonja

så hade jag det också till jag blev singel!

2009-05-12 @ 23:57:38
URL: http://burriburr.wordpress.com
Så här sa: Sessan

V: Jag kommer förbi och pinkar anyday, gärna på korkskallar!



S: Hahaha, jag borde ta efter dig och ha det fint nu när jag ändå bor för mig själv :)

2009-05-13 @ 21:27:57
URL: http://prinsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0