Att våga vägra övertid ibland.

Idag blev jag kallad övertidsdrottningen och det var ju fint. Kungligt. Sån är jag för det mesta på det jag gör. Ikväll skulle jag ha gjort det igen egentligen men det sket jag fullständigt i. Vi jobbade som as hela dagen med att få undan inför autogirot som dras inatt, vid lunch var jag skakig av adrenalinstress och koffeinchock. Så när dagen var över och det såg fint ut i våra högar och det inte fanns så mycket mer vi kunde göra gick jag hem. Eller nej, det gjorde jag ju inte alls, jag gick och hade pass och sedan gick jag förbi mamman i den lilla lägenheten med alla dom där barnen. Men jag jobbade i alla fall inte över. Och så bad jag om ledigt på torsdag.


Det här har andra sagt:

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0