Att slösa med tid jag inte har

Jag borde träna  på pumpen
och jag borde lyssna på musiken tills
passet på söndag. Jag borde även
titta över mitt upplägg och min alldeles
lysande pedagogiska förmåga att lyfta
människor till nya nivåer genom att bara
vara helt superüber genialisk på boxning.

Så vad gör jag?

Jag stannar kvar längre på jobbet, jag
går hem på tårtkalas hos födelsedagsbarnet.
Jag lovar bort mig på apatidig träning och
ännu tidigare frukostdejt med kollegan.
Jag tar på mig extra pass på lördag och
jag köper mig två nya böcker som jag vill
sluka nyss.

Däremot städar jag inte, lagar inga mat-
lådor, bäddar inte sängen och skiter i att
källsortera så det borde ju jämna ut sig
i slutändan.

Det här har andra sagt:

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0