Onsdag

Jag vet att det är onsdag idag eftersom jag har telefon på jobbet onsdag till fredag denna vecka och måndag-tisdag nästa vecka. Ja, självklart har jag ju en telefon i vanliga fall också men just dom här dagarna måste jag svara i den när det ringer på kundserviceslingan. Fy fan. Mäklare och andra idioter.

Idag pratade jag med en hysterisk kvinna som började rabbla upp alla rättsliga åtgärder hon skulle ta till när jag inte hittade henne i systemet. Ojojoj, hon hade minsann köpt en lägenhet och det var bara bluff och båg och luftslott, hon var nu vid ruinens rand och skulle ansöka om personlig konkurs eftersom alla hennes pengar nu var borta. Jag bad henne lugna ner sig och låta mig avsluta min mening. Vi har inte hand om förvaltningen på föreningen som du har köpt lägenheten i. Så, tack och hej, ring HSB vettja.

En annan ringde in och frågade hur det gick med medlemskapet. Vilket medlemskap? frågade jag, vi har inte fått in några avtal på att det är en försäljning på gång. Nej, jag har ju papprena här. Okej, så du menar att jag ska GISSA mig till att du ska sälja och dra igång en överlåtelseprocess på känn, eller hur tänker du nu?!!? Jag kanske ska skicka in avtalet då? Ja, vilken bra idé, tänk om alla var lika vassa som du, tack för att du ringde. Verkligen.



Det här har andra sagt:

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0