Ryck upp dig för fan!

Jag tänker att hon är mycket bättre än mig.
Smalare och starkare och mer säker på sig själv.
Avundsjukan kommer smygande fast jag vet
att den är obefogad. Hon är inte bättre än mig.
Borta har hon varit, i utlandet, och nu återvänder
hon till min nya stad. Och ska köra pass på
det fräsiga gymmet med säkert jättemycket i lön.

Jag läser allt detta på FB och känner mig liten.
Jämför. Henne och mig, skitdumt och slöseri
med tid. Utseendemässigt är vi väldigt lika men
vår framtoning är som natt och dag.
Hon är hård och divig. Ödmjuk vet
hon nog inte ens hur man ens uttalar.

Sån är inte jag.
Så nu slutar jag upp med dom här dumheterna.
Punkt.

Det här har andra sagt:
Så här sa: V

Va?



Ryck upp dig för f-n ;)



2009-07-16 @ 23:36:48
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Så här sa: Joanna

Jag förstår precis hur du tänker - jag brukar själv vara "där" - men den enda som lider ont av dessa tankar är vi själva - så skit i det och var stolt över dig!! Du är bäst. bäst. bäst. PÅ det du gör!!

2009-07-17 @ 12:40:04

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0