Att ge rätt råd

Jag har en vän som är gravid.
Hon grät när hon fick beskedet.
Inte av lycka. Snarare av förtvivlan,
chock och ångest.

Nu har hon ett val framför sig,
och hon frågar mig om råd.

Jag vet inte hur jag ska råda henne.
Jag vet inte vad som är rätt och fel.
Men jag har en känsla, om att inget
barn förtjänar att vara oönskat.

Alla barn förtjänar kärleksfulla
föräldrar, inte nödvändigtvis biologiska.
Föräldrar som har trygghet, stabilitet,
ekonomiska- och mognads-
mässiga förutsättningar. 

Ett barn ska inte ses på som en olycka.
Ett barn  ä r  aldrig en olycka.  Ett barn
ska vara obegränsad lycka, aldrig sinande
glädje och ett fantastiskt mirakel.
Varje gång.

Men vad vet jag?


Det här har andra sagt:

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0