Att vara ödmjuk

Livet och döden.

En farmor somnar in och en liten prins drar sitt först andetag.

Ett uppvaknande och insikt om hur nära det var gör mig ödmjuk och orolig på samma gång.

Jag tackar min lyckliga stjärna, och hennes, och vågar andas ut lite efter jag har fått höra hennes röst och hans lilla gny.

Jag läser blogg och tackar hans lyckliga stjärna, friskförklarad från sin elaka tumör.

Ödmjuk inför livet är jag.

Det är en bra dag idag.

Det här har andra sagt:
Så här sa: V i c k t o r i a

Och jag gråter fortfarande tacksamhet

för livets lott och vibrerande osäkerhet.



Men vi är här nu.



Puss, V

2009-01-13 @ 10:08:23
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0