Att slå ner någon, hårt.

När jag promenerar till jobbet, eller är på väg hem till fots brukar vanligtvis mitt headset vara ikopplat och radion på. Lite stressrelease och morgonpasset är ju trevligt. Rensa hjärnan och inte tänka så mycket alls.

Ikväll ligger headsetet kvar på jobbet.

Mycket funderande blev det på vägen hem från familjen Ljuvlig.

Mest över honom.
Om hur jag ska reagera när jag stöter på honom. För det är oundvikligt att inte göra det. Jag är lite förvånad att jag inte gjort det hittills. Jag menar, det har ändå gått två månader nu. Vad ska jag säga? Ska jag säga något alls? Ska jag säga något till andra som undrar? Vill inte sänka mig till hans kungliga rövhåls låga nivå och prata illa om någon bakom ryggen, sådär i smyg, men ändå helt öppet och manipulativt. Mest tänkte jag ut bitska repliker att smälla till med, där det känns som mest. Jag vill hitta kärnan av känslighet och trycka ner den långt ner i halsen på honom tills han kvävs av sitt eget samvete. Tills han inser vad han håller på med för barnsligheter och kan förklarar hur hans beteende är försvarbart när mitt enligt honom inte var det.

Sånt tänkte jag på ikväll på vägen hem. Ibland är det skönt att metalt banka ner någon i skosulorna, även om jag kanske aldrig skulle göra det på riktigt om jag väl fick chansen. Det tåget har gått.

Men som sagt. Rensa hjärnan. Det är fint ibland.

Det här har andra sagt:
Så här sa: V

Kanske är dags att sluta hålla käften.

Chocköppna med en rejäl pungspark!



Men det är ju bara vad jag tycker...

2009-02-25 @ 00:47:16
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Så här sa: Prinsessan

Kanske det. Men jag vet att det inte tar lika hårt på honom med den approachen. Musslan sluts. Jag vill helst ha den öppen och massakera.



Pöss

2009-02-25 @ 08:22:30
Så här sa: V

Kanske där problematiken ligger... Att vi är bäst på vad som känns bäst för h o n o m .



Vad kittlar DIG?! Mao; SLÅ T I L L !

2009-02-25 @ 20:49:07
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Så här sa: V

Kanske där problematiken ligger... Att vi är bäst på vad som känns bäst för h o n o m .



Vad kittlar DIG?! Mao; SLÅ T I L L !

2009-02-25 @ 20:50:22
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Så här sa: Prinsessan

Att slå gör inte lika ont som att skada det innersta :)

2009-02-26 @ 08:46:51
Så här sa: V

hm, jag vet inte riktigt... vi får prata om det här tror jag.

2009-02-26 @ 11:13:07
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0