Let's Fight!

Mitt förslag till kvällen tema-pass var bare nuckles cage fight, men det gick som sagt inte hem hos chefen. Han tyckte det lät som lite för mycket jobb att montera upp buren. Så vi körde ett 90 minuter långt boxpass med inslag av lite Thaiboxning och annan fighting. Det var det mest lyckade passet hittills deltagarmässigt och dom ville aldrig sluta. Istället för 90 minuter blev det 105. När jag frågade om dom vill gå hem eller köra fem minuter fys till blev det mer fys, för alla. Ingen klev ut ur salen. Alla stannade och jag rös. 

Inte ens Henrik som jag fick köra med ville gå. Han som efter första ronden ville ha en ny partner som inte slog så hårt och mumlade högt för sig själv att komma ihåg att aldrig dejta mig. Han stannade också. Han gick ut några gånger för att få syre och försöka få rummet att sluta snurra, men han gav inte upp. Han kom in i salen igen gång på gång. Sånt gör mig imponerad. Att vägra ge sig. Viljan. Eller bara ren skär jävlaranamma.

Efter passet kom de stora grabbarna fram och kramdes med både mig och med varandra och tackade för ett grymt pass. Henrik sa att han var glad att det var en månad till nästa Let's Fight. 

Det här har andra sagt:

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0