Men rubriksmuschlik whatever

Jag är med i festkommittén på jobbet.
För att jag är sån himla partypingla but of course, ja eller nått.
Well well, jag är glad till vardags och då platsade jag tydligen. Mina reservationer till fest och utgång har jag inte riktigt delat med mig av ännu utan jag står mest för att driva planeringen av Vårfesten framåt.

Det var jag som tog tag i ämnet bartender när det var på tapeten.
Det var jag som såg till att chefen blev tillfrågad om hyssen och fick det godkänt.
Det var jag som såg till att matansvarig ringde upp och krävde svar istället för att vänta på mail från kontaktperson på stället.
Det var jag som gjorde den proffsigaste inbjudan en fest på Ekonomicentret någonsin haft. Cudos to me.
Det var jag som fixade filmkameran när vi bestämde oss för att göra en film och spexa tillsammans med cheferna.
Det var jag som gick och handlade sladden som behövdes mellan kameran och datorn för att föra över skiten i redigeringsprogrammet.
Det var jag som ritade manuset till filmen vi ska göra. Skrev det mesta gjorde jag fan också.
Det var jag som var positiv och såg möjligheterna istället för problemen när de andra bara muttrade om allt som kunde gå fel.
Och det är jag som har filmat och spelat en av  "huvudrollerna" under dagen då vi äntligen dragit igång produktionen.

Nu sitter jag här och tänkte lägga över lite filmklipp på min dator och se om jag kunde klistra och klippa lite. Koppla en lite sladd här och en liten uppkoppling där, hur svårt kan det vara liksom?

Jo tjena, jävlar i min låda vad enkelt det var. Ska det vara så jäkla svårt att föra över en liten fil från en kamera till en dator?! Ja, obviously. Det är som om hon däruppe vill säga mig något, tagga ner lite eller nått annat oproduktivt. Hrmf! Va fan! 

Anyways, nu ger jag upp. Jag har bestämt mig för att delegera allt som har med redigeringen att göra till någon datanörd på jobbet. Som får göra jobbet med mitt överseende såklart. Controlfreak? Huh? Vadsadunu? Neeeeejdå.

Det här har andra sagt:

Kommentera inlägget här:

Vem är du?:
Ska jag komma ihåg dig?

E-post: (publiceras ej)

Din blogg kan du länka till här:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0